IT-support

IT- Support

Med oss som er samarbetspartner inom IT så har ni alltid tillgång till flera olika kontaktvägar för en snabb och effektiv IT-support. Våra IT konsulter finns tillgängliga via e-post eller telefon, men kan även hjälpa er via fjärrsupport eller på plats hos er som kund. 

FJÄRRSUPPORT

Fjärrsupport via fjärrstyrning av en dator eller server är ett smidigt sätt att snabbt kunna lösa många problem. För våra avtalskunder är detta den primära vägen för IT-support och löpande underhåll. Vi gör detta med hjälp av en supportklient som vi installerar på varje dator/server, vilket ger oss en direkt access till kundens IT-miljö.

För nya IT-kunder eller kunder som saknar avtal för fjärrsupport så kan vi fortfarande tillhandahålla denna tjänst vid behov. Detta gör vi med hjälp av vår fristående webbaserade supportklient. Via denna klient kan du ge oss tillåtelse att fjärrstyra din dator eller server för att hjälpa dig. Detta kräver då att din dator har en fungerande internetanslutning.

För att få hjälp via fjärrstyrning så ber vi dig först kontakta oss via e-post eller telefon så att vi kan registrera ditt ärenden och tilldela det till en IT-konsult. På konsulentens uppmaning så kan du sedan klicka på knappen "Remote Support" nedan för att ladda hem mjukvaran som krävs för att starta en fjärrsupport session. Konsulten kommer guida dig igenom hur fjärrsupportklienten fungerar.
Obs! tänk på att vår konsult under fjärrsessionen ser din skärm så stäng av ev. känsliga dokument innan anslutning sker. Alla arbeten som utförs på kunders datorer, servrar och nätverk sker dock under fullständig sekretess.

KONTAKT

IT Support

Tel.: 0522-64 53 30
Mail: itsupport@ricohitp.se

Rulla till toppen